لاغر شدن ( قسمت دوم )

1- وقتي شما از يه چيزي منع ميشين , مسلما نسبت به اون حريص تر ميشين. پس گاهي اوقات به خودتون يه آوانس کوچولو بدين مثلا يه نصف شيريني بخورین. در اين صورت حس نميکنين که يه چيزي رو از دست دادين.

2- از بشقاب هاي کوچکتر براي غدا خوردن استفاده کنين. اين جوري سر خودتونو شيره ميمالين که بله , يه بشقاب غذا خوردين (واقعا نتيجه بخش هست حتما امتحان کنين).

3- آب زياد بخورين. مخصوصا اگه احساس گرسنگي کردين. چون به شما احساس سيري ميده.

4- هر چي تو بشقابتون هست حتما لازم نيست بخورين (نشه اون مثل معروف پول دادم و موخوروم. کاه از خودت نيست…) پس وقتي احساس کردي کافيه. دست از خوردن بکش.

5- وعده هاي غذاييت رو تنظيم کن به پنج يا شش وعده کوچک , تا احساس گرسنگي نکني. ضمنا معده ات هم کوچيک ميشه.

6- از رژيم هاي لاغري سخت دوري کنيد ممکنه اين رژيم ها باعث بشه که تو خيلي زود وزن کم کني. ولي به همون نسبت وزني که از دست دادي و به همون سرعت دوباره وزن اضافه خواهي کرد.

7- چند تا حرکت ساده هم در عرض روز هر وقت فرصت کردي انجام بده. مثلا وقتي داري تلويزيون نگاه ميکني ميتوني همون طور که نشستي يه سري حرکات رو انجام بدي (من خيلي وقت ها در حال ديدن سريالهاي تلويزيون دور ميز نهار خوري راه ميرم).

8- صبح که بيدار ميشي يه مقداري سبزيجات مثل هويج , کدو سبز , کرفس ,خيار رو تيکه تيکه تميز تو يخچال تو يه ظرف بزار تا هر وقت احساس گرسنگي کردي چند تا از اونارو بندازي بالا.

9- يه عادت غذايي خوب برات به وجود مياد که علاوه بر اين که باعث لاغريت ميشه در عين حال باعث سلامت جسمت در بقيه عمرت خواهد شد. مسلما وقتي تو يه کاري رو بيست روز تمام انجام بدي روز بيست و يکم به طور ناخود آگاه به صورت يه عادت در خواهد اومد. پس سعي کن يه عادت غذايي خوب پيدا کني.

 

نویسنده : آرمین درخشیده ( مربی تغذیه تیم ملی کاراته جمهوری اسلامی ایران )

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *